۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۵۹۹۷۵۹
انتقاد شدید حجت الاسلام مهاجری از دولت و اصلاح طلبان؛

دولت در شدت ضعف و بی ارادگی است | آقایان اصلاح طلب پاسخگو باشید

دولت در شدت ضعف و بی ارادگی است | آقایان اصلاح طلب پاسخگو باشید
مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با بیان اینکه دولت در شدت ضعف و بی ارادگی قرار دارد، از اصلاح طلبان خواست که پاسخگوی عملکرد خود باشند.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مسیح مهاجری، از سال ۱۳۶۰ تاکنون مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی و از حامیان دولت یازدهم و دوازدهم محسوب می شود.

وی در گفت وگو با انتخاب از عملکرد دولت روحانی، اصلاح طلبان و فراکسیون امید در سال های اخیر انتقادات شدیدی کرده است.

بخشی از این گفت وگو تقدیم مخاطبان می شود:

دولت در شدت ضعف و بی ارادگی قرار دارد

حجت الاسلام مسیح مهاجری از عملکرد دولت انتقاد کرده و با بیان اینکه دولت کنونی در شدت ضعف قرار دارد، گفت: ضعف های موجود به معنای آشفتگی نیست، اما بدون شک محصول بی ارادگی و ضعف دولتمردان است.

وی در ادامه کارنامه اصلاح طلبان را پس از انتخابات 92 و 94 مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این دو جریان یعنی اصلاح طلب و اصولگرا، سر و ته یک کرباسند و با هم فرق چندانی ندارند. نمایندگانی هم که الان از اصلاح طلبان در مجلس هستند، در تهران مردم چکی رای دادند و اینها را نمی‌شناختند ولی از لج آن طرف به دلیل عملکرد دوران احمدی نژاد و کارهای خلافی که در آن زمان صورت گرفت، به این طرف چشم بسته رای دادند.

نباید همه چیز را با محکوم کردن شورای نگهبان حل کنیم

این فعال سیاسی و رسانه ای گفت: مردم تهران از روی لجبازی و عدم شناخت به نمایندگانی هم که الان از اصلاح طلبان در مجلس هستند، رأی دادند، زیرا این معنا نداشت و تقریبا سابقه هم نداشت که یک لیست یکجا رأی بیاورد که مشاهده کردیم هم مجلس و هم شورای شهر اینگونه بود؛ پرواضح است که وقتی مردم از روی عدم شناخت ولی لجبازی رای دادند، نتیجه‌اش همین می‌شود.

حجت الاسلام مهاجری با بیان اینکه اصلاح طلبان و اصول گرایان تنها 30 درصد از جمعیت مملکت را تشکیل می دهند، عنوان کرد: مردم زیرمجموعه نه اصلاحات و نه اصولگرا هستند. بنابراین اگر آن شعار درست هم دربیاید یعنی اصولگراها و اصلاح طلبان هم نباشند، لطمه‌ای به جایی نمی‌خورد. مردم سر جای خودشان هستند، ملت هست، نظام هست و انقلاب هم هست.

وی در ادامه نوشتن مشکلات کشور به پای شورای نگهبان را امری نادرست دانست و ابراز کرد: من معتقدم انداختن تقصیر به گردن شورای نگهبان مشکلی را حل نمی‌کند.

آقایان اصلاح طلب پاسخگو باشید

حجت الاسلام مهاجری به مسأله تأیید یا رد صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان اشاره و تأکید کرد: ما نباید همه قضیه را با محکوم کردن شورای نگهبان حل کنیم و صورت مسأله را اینطوری پاک کنیم. اینطور نیست. واقعا ما در این دو جناح(اصلاح طلب و اصول گرا)، مشکلات زیادی داریم. یعنی اینها آن که باید برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام باشند، نیستند.

وی خاطرنشان کرد: من که هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان را می‌شناسم، معتقدم که خیلی چهره‌ای هم نداشتند که کنار گذاشته شوند. البته چند نفری از هر طرف بودند یا هستند که موضع گیری‌ها و مسائلی داشتند که براساس آن اگر ثبت‌نام می‌کردند صلاحیت شان تأیید نمی‌شد ولی مگر اینها چند نفر هستند؟ این چند تا را که نمی‌شود برای مجلس سیصد نفره به حساب آورد. بنابراین نباید اینطوری فکر کنیم بلکه باید اینطور فکر کنیم که آقایان اصلاح طلب! شما که بالاخره اینها را برای نمایندگی مجلس صالح دانستید حالا بیایید پاسخگو باشید که اینها دارند در مجلس چکار می‌کنند؟ باید به قضیه اینطوری نگاه کنیم؛ تازه همین الان هم بعضی از آدم‌های سرشناس اصلاح طلب در مجلس هستند. اینطوری نیست که همه را رد کرده باشند.

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی با بیان اینکه باید این ماجرا را از ذهن مان بیرون کنیم که اصلاح طلبان روحانی را رییس‌جمهور کردند، از عدم وجود شایسته سالاری ودر دولت انتقاد و تصریح کرد: آقای روحانی بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی و اینکه آقای هاشمی گفتند رای من به روحانی است، بالا آمد. والا تا آن وقت دو، سه میلیون بیشتر رای نداشت. این واقعیت است و هرکس می‌خواهد بپذیرد یا نپذیرد.

حجت الاسلام مهاجری تأکید کرد: آقای روحانی به اصلاح طلبان بها و یک مقدار سهم داد که من با این جور نگاه اصلا مخالفم. دولت که گوشت قربانی نیست بخواهید به هر طرف سهم بدهید. شما باید چشم تان را به جناح‌ها ببندید، شایسته‌ها را مطرح کنید و بعد از اینکه شایسته‌ها را انتخاب کردید، نگاه کنید ببینید، از کدام طیف هستند. حالا هر طیف می‌خواهد باشند. در جمع بندی معلوم شود که چند نفر از این جناح و چند نفر از آن جناح هستند. نه اینکه قبل از اینکه بخواهید انتخاب کنید ببینید چند تا از این جناح و آن جناح بردارید. اینجوری نیست، این کار غلطی است.

وی ادامه داد: خیلی از دولتهای ما اینطوری تشکیل شدند که می‌شود گوشت قربانی. مردم به این کار راضی نیستند. شما هم از طرف مردم هستید. مردم دلشان می‌خواهد که شما آدم‌های شایسته را بگذارید. برای چی دولت الان ضعیف است؟ برای همین. یعنی نگاه می‌کنند ببینند حالا چه کسی را بگذاریم که فلان جا راضی باشد. این آدم‌های ضعیفی که الان در خیلی از وزارتخانه‌ها سر کار هستند البته وزیر قوی هم داریم ولی خیلی از وزرا ضعیف هستند. اصلا حدشان وزارت نیست. برای همین نگاه‌های غلط است.

در این حدی که حرف از تحریم می زنیم بی خود است، ضعف مسؤولان سبب مشکلات است

حجت الاسلام مهاجری با اشاره به اینکه برای حل مشکلات کشور همه جناح ها باید در کنار همدیگر در جهت پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کنند، گفت: اگر واقعا بخواهند برای کشور دلسوزی کنند همه باید خودشان را اصلاح و در این روشها تجدیدنظر کنند. همه باید انقلاب و نظام و مردم را اصل قرار دهند. از این بازیهای سیاسی و قدرت طلبی‌هایی که همه می‌دانند تا الان به ضرر نظام و ملت و کشور تمام شده، دست بردارند. هیچ راهی غیر از این نداریم. این همه مفاسد برای چیست؟ چون آدم‌های ضعیفی سر کار هستند. حرف از تحریم می‌زنیم در حدی که همه اینها بیخود است. تحریم در مسائل مفاسد یک حد و اندازه‌ای سهم دارد. ضعف است، ضعف مسئولین است و آلوده بودن خیلی از دست اندرکاران در رده‌های مختلف است که این مشکلات را بوجود آورده که دارید می‌بینید.

وی افزود: آن آقای وزیر الان محاکمه می‌شود، آن آقای معاون اول رییس‌جمهور گذشته الان در زندان است. الان هم خیلی از افرادی که در این چند سال سر کار بودند، تحت تعقیب‌اند یا دارند محاکمه می‌شوند. علت چیست؟ علت این است که خود این آدمها که انتخاب شدند، براساس شایسته سالاری نبود.

همان زمان که آقای هاشمی بود خیلی از آقای روحانی گله داشت

حجت الاسلام مهاجری با بیان اینکه همان زمان که آقای هاشمی بودند هم خیلی از آقای روحانی گله داشتند، گفت: اینها را آقای هاشمی به من می‌گفتند. خیلی جاها خیلی چیزها را به آقای روحانی گفتند ولی آقای روحانی عمل نکرد که موارد زیادی موجود هست.

وی با اشاره به اینکه یکی از گلایه های مرحوم رفسنجانی در مورد حلقه های صفر آقای روحانی بود، اظهار کرد: برخی از اعضای حلقه اصلی روحانی، عضو انجمن حجتیه هستند؛ من از اول این را با خود آقای روحانی هم مطرح کردم ولی ایشان به راحتی از کنارش گذشتند. بعضی از بزرگان کشور هم این مسأله را مطرح کردند ولی عملا گوش ندادند. البته آقای روحانی خودش انجمن حجتیه‌ای نیست ولی برخی از مسؤولان ما گرفتار این چیزها می‌شوند.

مدیر مسؤول روزنامه جمهوری اسلامی ارزیابی خود از آینده کشور را اینگونه بیان کرد: دلم می‌خواهد مسؤولان متوجه شوند که اشتباه می‌کنند و حرف مردم را بشنوند، درد مردم را بفهمند. نگویند که حالا اینجوری است و خودرو باید از 30 تومان به 90 تومان برسد و از 50 تومان به 150 تومان برسد. وزیر صنعتی که این حرف را می‌زند نشان می‌دهد که به درد وزارت نمی‌خورد. یا وزیر جهادی که می‌گوید خدا را شکر کنیم که حالا گوشت هست از مرحله پرت است و نمی‌داند که مردم چه می‌کشند و در چه وضعی قرار دارند.

وی اضافه کرد: این وضع فعلی مملکت به این معنی هم نیست که دشمن بتواند کاری کند و اهداف خودش را پیش ببرد. مردم در شدیدترین وضع اقتصادی هم باشند وقتی احساس کنند که دشمن می‌خواهد انقلاب و نظام را از آنها بگیرد پای نظام و انقلاب می‌ایستند، اما ‌ای‌کاش که با رضایت کامل و بدون سختی‌ها مسائل و نظام پیش برود و نظام بتواند همه خواسته‌های مردم را برآورده کند و تبدیل به یک نظام الگو در دنیا شود./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات